Jak neměřit sám sebe

Většina z vás jistě používá Google Analytics pro měření návštěv na webu. Používáte je ale správně?

Používáte Google Analytics? A víte, že Google kromě vašich zákazníků, počítá i vaše návštěvy? Samozřejmě není důvod, proč by je neměl počítat. Ale co když na webu zrovna něco testujete, není to na škodu? Je.

Pokud na váš web přistupujete i několikrát za den, z různých zařízení a prohlížečů. Projeví se to na vašich přehledech. Ty potom nebudou tolik relevantní. Nezajímá vás přece, kolikrát jste na webu byli vy sami, ale kolik k vám přišlo návštěvníků. A právě vaše návštěvy s tím dokážou dobře zamávat. Představte si jak to bude u konverzí. Těch je totiž méně než návštěv a proto váš vliv bude o to výraznější. Váš zásah může výsledky měření znehodnotit. Pokud tedy pracujete na SEO a SEM, měli byste se snažit, aby vaše měření bylo co nejpřesnější. Podíváme se, jak na to…

Photo-2020-03-02-15-55-24_analytics

1. Řešení na úrovni WordPress

Tohle řešení, jak ignorovat vlastní návštěvy, je poměrně snadné a do jisté míry také spolehlivé. Spočívá v tom, že na váš web nainstalujete plugin, a ten jednoduše zamezí měření, pokud budete na webu přihlášeni do administrace.

Osobně mám vyzkoušený velice šikovný plugin MonsterInsights, který dokáže zobrazit přehledy z Google Analytics přímo v administraci webu, ale především díky němu můžete nastavit, které uživatele nemá do návštěv počítat. To se skvěle hodí pokud máte více uživatelů, kteří na webu pracují. Můžete tak z návštěvnosti vyřadit redaktory, administrátory a podobně.

Tohle řešení sice funguje dobře, ale podmínkou je, abyste byli přihlášení v administraci. Ano, můžete namítnout, že pokud na webu pravujete, tak přihlášeni jste, nicméně pokud jdete na web přímo, jen abyste něco zkontrolovali, tak se vaše návštěva započítá a opět ovlivníte výsledky v Analytics přehledech. A to je trochu škoda.

monsterinsights

2. Filtrování IP adresy

V Google Analytics můžete vytvářet filtry dat. Právě díky těmto filtrům můžete odstranit veškerou nechtěnou návštěvnost a tím nemyslím jen tu vaši.

Představte si například, že spolupracujete s externí agenturou, která vám tvoří obsah, nebo vám freelancer jako já upravuje web. Tito externisté jsou na vašem webu třeba několik týdnů a několikrát za den. To se samozřejmě odrazí v přehledech. Z toho důvodu je dobré vytvořit si přímo v Google Analytics filtr, který tyto návštěvy nebude brát v potaz.

Musíte ale znát IP adresy a to jak tu svoji, tak i IP adresy všech ostatních, které nechcete měřit. To může být trochu problém. IP adresy sice není problém zjistit. Ale musíte spoléhat na to, že se tato adresa časem nezmění a že člověk bude přistupovat na web vždy právě z tohoto místa. Je tak třeba přidat adresy vašich zařízení doma a například v zaměstnání. Ale musíte počítat s tím, že vaše adresa se mění v závislosti na síti, ke které jste připojeni. V praxi to pak znamená to, že pokud se připojíte u kamaráda nebo v kavárně na WiFi, budou se vaše návštěvy opět měřit.

Google analytics

3. Doplněk do prohlížeče

Jde o nejjednodušší řešení. Stačí si stáhnout doplněk do vašeho oblíbeného prohlížeče a ten se postará o to, aby vaše návštěvy nebyly u Googlu zaznamenány. Je to skvělá věc také pro paranoidní jedince, kteří si nepřejí být sledováni.

Pokud používáte Chrome, Firefox, nebo Operu, pak velice dobře funguje doplněk s názvem Block Yourself from Analytics. V Safari tento doplněk bohužel není podporovaný, takže nezbývá než sáhnout po alternativě v podobě univerzálního doplňku Google Analytics Opt-out Browser Add-on, který funguje podobně, nicméně blokuje veškeré měření Analytics a to i na jiných webech, než je ten váš. Ale pokud jste sobci, nemá to háček. 

Co je slabinou výše uvedených řešení? Jsou to mobilní telefony a tablety (ano, hodinky také). Na ty se vám doplňky zřejmě nainstalovat nepodaří.

 

8F61D23D-8FED-4957-B748-5AC53CD26241

Jak to teda dělat správně?

Na to je velmi jednoduchá rada a sice: kombinujte. Pokud využijete všech možností, můžete v klidu usínat s pocitem, že jste pro své drahocenné přehledy udělali maximum. Ano, bohužel nic kolem Analytics není stoprocentní a to ani samotné Analytics. Čím více návštěv váš web získá, tím menší zmatek v nich nadělají vaše návštěvy, ale i tak se je snažte eliminovat. Tím samozřejmě nemyslím, abyste nechodili na web, to právě naopak. Na váš web choďte co nejvíc. Pamatujte, že váš web není jen drahá vizitka, ale je to váš nástroj.

Pokud vás článek zaujal… sdílejte, přihlašte se k newsletteru, nebo mi napište komentář.

Více článků najdete zde. Můžete si také prohlédnout mou práci v portfoliu…

Přihlaste se k newsletteru

Pokud vás článek zaujal, nenechte si ujít další a přihlaste se k odběru novinek. Pravidelně tak budete dostávat užitečné rady přímo do vaší schránky.

Přihlásit k newsletteru

Komentáře

Copy link
Powered by Social Snap